• Marlies

5 manieren om meer te bewegen


Foto: Unsplash

Om fit en gezond te blijven, moet je iedere dag minstens 30 minuten lekker bewegen. Door drukke schema’s is twee keer per week de sportschool bezoeken voor vele al een flinke opgave. Het bewegen schiet er op de overige dagen vaak bij in. Jammer, want dat hoeft helemaal niet. Dit is hoe je de krachttraining bij DamesFit kunt aanvullen tussen de bedrijven door.


Verdelen


Soms heb je gewoon geen 30 minuten tijd achterelkaar. Kan gebeuren. Verdeel de 30 minuten dan in blokjes van 10 en maak de beweging net een tandje intensiever. Geen inspiratie? Probeer eens 10 minuten eerder op te staan en pak gelijk ’s ochtends al een stevige wandeling van 10 minuten mee. Ook kun je in de lunchpauze een rondje meepakken.


Gebruik je reistijd


Probeer zoveel mogelijk naar je werk te lopen of te fietsen. Dit is goed voor jezelf, je portemonnee en het milieu. Woon je te ver van je werk om te fietsen? Probeer dan om een halte eerder uit de bus te stappen of om de auto een eindje verderop te parkeren.


Daag jezelf uit


Veel smartphones hebben een stappenteller. Houd je telefoon in je zak gedurende de dag en bekijk hoeveel stappen je hebt gezet aan het einde van de dag. Spreek met jezelf af om de volgende dag op een hoger aantal te komen. Motiveer jezelf extra door vrienden of collega’s uit te nodigen om mee te doen met deze uitdaging en kijk wie er aan het einde van de week heeft ‘gewonnen’.


Reclames opvullen


Wat doe jij tijdens de reclames tussen je favoriete televisieprogramma’s door? Grijp je naar je telefoon? Kijk je gedachteloos naar het scherm? Reclames zijn echt een uitstekend moment om een aantal oefeningen te doen. Denk bijvoorbeeld aan planken, sit-ups, squats of lunges. Je hebt ook nog eens niet zoveel ruimte nodig voor deze oefeningen. Ideaal!


Gebruik je dagelijkse klusjes


Het huishouden moet toch gebeuren dus laat het dan maar in je voordeel werken. Voor maximaal effect maak je grote bewegingen. Ook kun je voor kleinere boodschappen naar de supermarkt wandelen. Neem een rugtas mee voor de boodschappen. Het extra gewicht op de terugweg levert je weer wat extra inspanning op en dat is dus juist goed!


Het duurt misschien even voordat je hebt uitgevogeld wat werkt voor jou. Dat geeft niet zolang je maar in beweging komt. Het is belangrijk dat je deze tips gebruikt als aanvulling op je routine bij DamesFit en niet als vervanging voor. Alleen deze tips bieden je namelijk niet genoeg beweging voor een gezonde en actieve levensstijl. Samen gaan we ervoor dames!

51 keer bekeken
© 2020 DamesFit & The Marly Studio
BTW-ID NR: NL001495329B86