• Marlies

5 tips om meer water te drinken


Foto: ask the scientists

Water drinken. Het klinkt zo makkelijk maar toch blijkt het in praktijk nog best lastig om aan die beoogde 1,5 a 2 liter te komen. En dat is jammer want je lichaam is gek op water. Het helpt onder andere afvalstoffen afvoeren, de huid gezond houden en je snack-behoefte onder controle te houden. Hoog tijd om genoeg water te gaan drinken op de dag. Zo doe je het:


Gelijk beginnen


Begin ’s ochtends gelijk goed. Maak er een gewoonte van om direct na het opstaan een glas water te drinken. En bij het ontbijt ook nog een glas water of een kop thee. Meer mag natuurlijk ook!


Neem water mee


Maak het jezelf makkelijk door ook onderweg water bij je te hebben. Dit kan door steeds een wegwerpflesje te vullen maar je kan ook een duurzame waterfles kopen. Deze kunnen vaak in de vaatwasser en gemak dient de mens zullen we maar zeggen.


Smaakje erbij


De hele dag water drinken kan best saai worden. Geef je water daarom eens een lekker smaakje door fruit toe te voegen. Of een paar plakjes komkommer. Experimenteer met verschillende smaken en hou het leuk voor jezelf.


Twee emmertjes water halen…


Als je aan het werk bent, een film kijkt of met iets anders bezig bent, ga je niet heen en weer voor een glaasje water. Heel begrijpelijk. Vul daarom gelijk een hele kan en zet deze in de buurt. Als er binnen handbereik een heerlijke kan met komkommer-mint water staat, is het maar een kleine moeite om een glaasje in te schenken voor jezelf.


Zet de wekker


Alle begin is moeilijk. Maak het jezelf dus makkelijk door op verschillende momenten op de dag een wekker te zetten om je eraan te herinneren dat je wat drinkt. Je zal merken dat je de wekkers naar verloop van tijd niet meer nodig hebt omdat het water drinken een gewoonte is geworden.


Proost dames!


Het top team van DamesFit!

33 keer bekeken
© 2020 DamesFit & The Marly Studio
BTW-ID NR: NL001495329B86